zondag 14 september 2014

Singelloop

Een rondje hardlopen, dat doe ik graag in het weekend. Niet altijd een rondje trouwens, ook niet altijd hard, maar toch: even lekker lopen. Bijvoorbeeld de singel rond. Zo'n rondje loop ik meestal alleen, vergezeld door mijn favoriete muziek. Vandaag ging ik ook een rondje singel lopen, maar dan met een groepje van zo'n tweeduizend lopers, publiek langs de kant en tijdregistratie, oftewel: de singelloop.

De afgelopen dagen had ik er veel zin in. Vanochtend dacht ik er even heel anders over, maar aangekomen bij de start/finish werd ik toch weer heel enthousiast. Al die mensen met hun persoonlijke doelen en overwinningen, de meelevende supporters, de muziek, en dan ook nog een doorbrekende zon; wat een combi!

Als het startsein is gegeven en we als één grote massa over de mij zo bekende wegen gaan, met meer publiek dan verwacht, worden mijn ogen een tikkie waterig en geniet ik enorm. Ik loop lekker, haal ontspannen wat mensen in en kijk of ik bekenden langs de kant zie. Een zijsteek is nergens te bekennen en voor ik het weet kan ik de laatste km'ers aftellen. Een klein eindsprintje in de laatste honderd meter en voilà: mijn singelloop debuut is een feit!

Resultaat: 8km lopen met een smile en een tijd van 42.30 waar ik voor nu dik tevreden mee ben :)









Geen opmerkingen:

Een reactie posten