zaterdag 28 juni 2014

Powerbar Triathlon Friesland

Vandaag was om 12 uur de start van de 1/8 triathlon in Stiens. Een wedstrijd waar je in 't Fries de weg kunt vragen, bij het aanmelden al een sûkerbôle krijgt en er familie langs de kant stond. Hoe goed of slecht mijn voorbereiding ook was, het belangrijkste had ik dan ook: heel veel zin in de wedstrijd.
 
[Foto via Foekelina Numan]
't Zwemonderdeel was in buitenwater en dat was voor mij (type: zwembadmeisje) een first. Tussen de atleten in wetsuits en met verhalen over trekken en duwen in mijn achterhoofd was ik heel benieuwd hoe het me zou vergaan. Zonder wetsuit maar vertrouwend op mijn eigen isolatielaagje (met dank aan Tony's voedingssupplementen) en de wetenschap dat echte helden (lees: m'n vader) zelfs in sloten hebben leren zwemmen, begon ik aan de 500m. De temperatuur viel reuze mee. De drukte niet. 't Werd een flink stuk hakken en overleven. Maar wel met succes, voor ik het wist kon ik op zoek naar m'n fiets.

Er waren flinke buien voorspeld, maar gelukkig was het droog tijdens het fietsen. Het fietsonderdeel bestond uit twee keer een ronde door dorp en weiland. Vooral veel weiland. Echt een mooie route. Ideaal voor een ontspannen zondagmiddagritje tussen de koeien. Voor mij vandaag minder ideaal. De harde wind maakte het echt loeizwaar en ik werd van links en rechts voorbij gefietst.

Toen had ik het lopen nog tegoed. Mijn duurloopjes voorafgaand aan vandaag gingen heerlijk en ik had echt zin in het lopen. Al wist ik dat ik al veel te veel energie had verspeeld bij het fietsen en het vertrouwen in een goede race daarmee al flink was gedaald, kwam de echte klap een paar honderd meter na de wissel: steek. Heel. Erge. Steek. En bijbehorende frustratie. Het werd wandelen in de eerste ronde. Zo jammer. De tweede ronde kon ik toch voorzichtig weer wat lopen, maar pas de laatste meters voor de finish liep ik weer een beetje prettig. Om 13u26 kwam ik over de finish.

Al met al geen mooie wedstrijdprestatie, maar desondanks wel een mooi dagje triathlon. Met veel dank aan de organisatie en supporters! 
Wedstrijdervaring en een goede training rijker, kijk ik nu al uit naar de volgende wedstrijd:)


   






Geen opmerkingen:

Een reactie posten